Obchod s kapry ROCKWORLD
Proč je ROCKWORLD rybářský obchod pro kapraře?
Zvu všechny k seznámení s krátkou historií vzniku obchodu.
Geneze vzniku Obchodu pro kapraře ROCKWORLD
Nápad otevřít obchod s produkty dedikovanými pro kapraře vznikl docela náhodně. Rockworld jako firma startovala v roce 2004 jako vedlejší činnost, která měla za úkol uvést do života myšlenku prodeje ekologických rybářských závaží vyrobených z přírodních kamenů. Věc kamenných závaží se mi zdála velmi zajímavá z dvou důvodů. Za prvé jako kaprař jsem nikdy nebyl lhostejný k osudu ryb žijících v našich vodách. Od samého začátku kapraření jsem se snažil co nejméně ovlivňovat jejich přirozené prostředí. Proto nahrazení olověných závaží kamennými mi přišlo jako dobrý krok. Za druhé - výroba kamenných závaží měla nízkou cenovou bariéru vstupu na trh - což také nebylo bez významu v situaci, kdy celý plat ze zaměstnání stačil pouze na pozvání dívky do kina, na večeři, pár výstupů na pivo, cestu do práce a dvě kaprařské sedění :).
Rychle provedená SWOT analýza potvrdila, že je šance na úspěch, a tedy rychlé rozhodnutí - pár dokumentů na Městském úřadu a firma byla založena :).
Začal boj s vstupem na trh a přesvědčováním prvních kontrahentů. Navázal jsem spolupráci se dvěma velkoobchody, s nimiž jsem se účtoval "zboží za zboží". Já prodával jim závaží a oni mi v rozúčtování prodávali rybářské vybavení, které obchodovali :) Tak se na stránkách, které měly na začátku propagovat a prodávat kamenná závaží, začaly objevovat další rybářské produkty. Vzhledem k tomu, že v tomto období byly jediné ryby v kruhu mých zájmů kapři, byla přirozená volba v barteru zboží kaprařského charakteru. Tak vznikl Internetový Obchod pro kapraře www.ROCKWORLD.pl.
Rozvoj obchodu
Vzhledem k tomu, že jsem na zaměstnání postoupil z poslíčka na grafika, měl jsem nástroj a řemeslo v ruce k dalšímu vydělávání peněz a každé vydělané peníze jsem věnoval na rozvoj obchodu. Tehdy jsem navázal první kontakty s anglickými a českými výrobci. Začala těžká práce na náročném trhu. V počátečních fázích fungování obchodu kvalita kurýrních služeb mnoho nezbyla a ceny za tyto služby byly astronomicky vysoké.
Prvními značkami, s nimiž jsme zahájili spolupráci, byly Master Carp, český Chytil a anglický BCUK. Další výrobci, kteří se dostali na naše police, to byly Korda, Rod Hutchinson, Solar, Mainline, Delkim, DynamiteBaits, Duncaen a samozřejmě Tandem Baits.
Dalším velkým krokem bylo setkání s Liborem Chrobokem, tehdejším distributorem české značky JetFish a navázání spolupráce a první dodávky značek jako Nutrabaits nebo Fox.
První zaměstnanec a otevření kamenné prodejny
S přibývajícím sortimentem rychle přibývalo také povinností, za prvé kvůli rozvoji obchodu, ale také v důsledku rozhodnutí o založení nové firmy ve formě společnosti, která se dodnes věnuje grafice, abych neohrozil kvalitu obsluhy obchodu, musel jsem se rozhodnout zaměstnat prvního pracovníka. Byla to doba, kdy jsem veškerý zisk z obchodu věnoval na propagaci obchodu a na výplatu pro zaměstnance, zatímco peníze vydělané v nové společnosti pomohly rozšířit sortiment. Tak se do našeho sortimentu dostávají další značky jako CCMoore, Gardner, GLT, Karel Nikl a EnterpriseTackle.
Když sklad, ve kterém jsme vedli internetový obchod, praskal ve švech a my už nebyli schopni řádně fungovat, padlo rozhodnutí o otevření kamenného obchodu. Kamenný obchod přinesl nové výzvy a nové zkušenosti s přímým kontaktem se zákazníkem.
Získání titulu Mistra Polska a nový mechanismus internetového obchodu
Dalším důležitým krokem bylo rozhodnutí změnit mechanismus obchodu na specializovaný mechanismus dedikovaný, vyrobený speciálně na naši objednávku. To přispělo k výraznému skoku efektivity obsluhy obchodu a tím i k možnostem dalšího rozvoje.
Bezpochyby přispěl k dalšímu růstu rozpoznatelnosti obchodu také titul Mistra Polska, který se mi podařilo získat v roce 2013. Titul i celá velmi úspěšná sezóna děkuji také bratru Szczepanovi, který mi dělal společnost na každých závodech v této velmi úspěšné sportovní sezóně. Startovali jsme na třech závodech a na každém z nich jsme získali první místo, a na dvou navíc chytli největší rybu! Bylo se čím chlubit :)!
Přesun kamenného obchodu
Po téměř čtyřech letech fungování kamenného obchodu přišel čas na změnu lokality. Našli jsme nový, větší lokalitu lepšího standardu, s lepším rozložením místností a větším parkovištěm pro zákazníky. Do nabídky jsme také přidali další značky min: CarpOnly, Nash, Prologic, NanoBaits, SBS, Massive Baits Kolibri, Bark, Ehmans, Trakker, Sticky Baits a FishFood. Avšak již po několika letech se i tento lokalita ukázala být příliš malá pro naše potřeby. Padlo rozhodnutí o další změně, tentokrát jsme se přestěhovali již "na své". Aktuálně rockworld to je 500 m2 kamenné prodejny a téměř 300 m2 dalšího skladu, a také více než dvacet členný tým. Najdete nás v Racibórzi na ulici Mikołaja 9a.
Naše plány a cíle do budoucna
Dál intenzivně pracujeme na rozvoji obchodu, zlepšování kvality služeb a rozšiřování nabídky, abychom vyhověli požadavkům a očekáváním našich zákazníků. Nepochybně největší sílu a motivaci k další činnosti nám dávají pozitivní názory našich zákazníků a možnost poznávání nových, zajímavých lidí stejně zblázněných do kapraření jako my, kteří umí čerpat radost ze sedění u kaprů v krásném prostředí přírody.
S kaprařským pozdravem,
Łukasz Pawlik
PS. Uvidíme se u vody! :)